عكسهايي از زيبايي هاي طبيعت
تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

تصاويري زيبايي هايي طبيعت

كوه زيباي گوش شير

اين كوه بلندترين كوه روستاي تنگ طه مي باشد و دليل انتخاب اين نام براي آن هم شكل آن مي باشد كه مانند سر يك شير بوده و دو گوش آن نيز بر بالاي آن قرار دارد .

          

درختي كه ابتدا بر بالاي سنگ روييده است . اندك اندك درخت رشد كرده و سنگ را شكافته و ساقه خود را به پايين سنگ رسانده است . چون فشار درخت اندك اندك ولي مداوم مي باشد مي تواند هر چيزي را حتي سنگ به اين محكمي را از هم باز كند . اگر ما انسانها نيز همانند اين سنگ تلاش و كوشش نماييم حتما به هر آرزوي خود خواهيم رسيد .

اين هم درختي ديگر كه اينبار نه در بالاي سنگ كه در شيب تند سنگ جايي كه حتي آب باران هم از آنجا سر مي خورد در گودي كوچكي دانه خود را قرار داده و اندك اندك رشد كرده تا با ريشه هاي نرم خود بتواند سنگ به اين محكمي و بزرگي را تكه تكه نمايد .

            

سنگي بزرگ كه باز عوامل طبيعي مانند سرد و گرم شدن و يخ بستن آب در شكاف سنگ باعث شده تا سنگ از وسط با يك برش مستقيم به دو قسمت تقسيم گردد مانند اينكه شخصي با دقت تمام اين سنگ را به دو تكه تقسيم نموده باشد .

       

اينهم از هنر ما ايرانيان است در بزرگي كه براي باغ گذاشته اند اما كنار در از ديوار و يا مانع ديگر خبري نيست و به راحتي مي شود وارد باغ شد . اما جمله روي در نيز جالبتر از خود در است . حال اگر كسي سواد نداشته باشد مي تواند به راحتي وارد باغ شود چرا كه نمي تواند جمله را بخواند اما افراد باسواد نمي توانند وارد شوند .

            

اين هم از گياهان عجيب ، گياه آگاو كه معمولا بعد از 15 تا 20 سال گل مي دهد و گل دادن آن هم عجيب است چرا كه در طول 2 تا 3 روز گلي با ساقه اي به طول 5 تا 6 متر بر گياه سبز مي شود و سرعت رشد گل به اندازه اي است كه اگر كنار آن بنشيني مي تواني رشد آنرا با چشم ببيني .

 

اينهم اناري كه در فصل بهار و تابستان يادش نبوده كه بايد ميوه بدهد و در اواخر پاييز كه برگ درختان اكثرا ريخته و درختان خود را براي خواب آماده مي كنند تازه از خواب غفلت بيدار شده و گل كرده تا در فصل زمستان كه همه خوابند با خيال راحت گل خود را به ميوه تبديل نمايد و از اين راه خود را پيش صاحبش عزيز نمايد .

         


نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت9:17---23 تير 1395
جالب بود .

صادق
ساعت4:55---6 آذر 1393
سلام علیکم دوست عزیز از اینکه به سایت ویا وبلگم سر زدید بسیار خوشحالم.اینجانب در مناسبتها اهنگ سایت را عووض می کنم بخاطر احترام به ماه محرم و صفر اهنگ دینی پخش می کنم ان اهنگ ترکی استانبولی است و معنایش تقریبا این است

الله کریم الله رخیم الله امام الله ( فریان امان خواستن از الله) و بعد وقتی را ذکر می کند که خواننده می میرد و خاک چشمش را بر او می بنندد و نکیر و و منکر از او می پرسند که رب تو کیست؟که جواب می دهد که می گویم الله خلاصه خیلی زیباست و حتی زنگ موبایل اینجانب نیز همان است. در ایام غیر سوگواری تصنیفهای بسیار زیبای خوانندگان قدیمی ماننند اقای شجریان را پخش می کنم که دوش دوش دوش که ان مه لقا خوش ادا و با صفا/ از برم امد و بنشست.کلکسیونی از همه نوع نوار مورد علاقه ام را دارم در خدمت شما هستم ضمنا اگر مایل بودید از طریق تبادل لینک اتو ماتیک که در وبلاگ قرار داده ام ازسه ظرف برای وبلاگ خود تبلیغ فرموده واعتبار انرا بلحاظ دیدن بالا ببرید

چون وبلاگ دامنه هم دارد و خود لینک باکس هم یک رتبه بالایی دارد

www.s-fishing.ir

www.sport-fishing.blogsky.com

و لینک باکس ابی رنگ که در هردو وبلاگ ودامنه که یکی است نیز پخش می شود ارادتمند شما مدیر وبلاگ


nazi
ساعت16:40---2 آذر 1393
امیدوارم بااین عکسای زیباموفق باشید
لا1


سبحان
ساعت19:15---26 آبان 1393
سلام دوست عزیز وبلاگ خیلی قشنگی داری ایشالله همیشه موفق باشی ممنونم از سایت خوبت

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:گوش شير,طبيعت تنگ طه,آگاو,عجيب,عكس طبيعت, :: 18:42 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 619
بازدید ماه : 5291
بازدید کل : 251530
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1