سرگرمي رياضي
تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

1 - ما از شهر داراب به طرف قلاتويه به راه افتادم و در بين مسير در تنگ طه نيز قرار بود توقف نماييم . پس از 20 دقيقه از راننده پرسيدم تا تنگ طه چقدر مانده ؟ او در جوابم گفت : نصف راهي كه از داراب تا اينجا آمده ايم باقي مانده . ما پس از رسيدن به تنگ طه و انجام كارهايمان در آنجا به طرف قلاتويه حركت كرديم پس از طي كردن 48 كيلومتر باز از راننده پرسيدم چقدر از راه باقي مانده ؟ و باز او در جوابم گفت : نصف راهي كه از تنگ طه تا اينجا آمده ايم باقي مانده و ما پس از 16 دقيقه به مقصد رسيديم . اگر سرعت ماشين در همه جا يكسان بوده باشد مسافت بين داراب تا تنگ طه و قلاتويه چقدر است ؟

 

2 - يك مربع 16 خانه اي داريم كه در آن به ترتيب 1 تا 16 را نوشته ايم مي خواهيم از خانه 1 به خانه 16 برويم در ضمن رعايت اين قوانين لازم است . حركت فقط با يك حركت مداد انجام مي گردد و نمي توانيم مداد را برداشته و از جاي ديگر به حركت ادامه دهيم . حركت فقط به صورت عمودي و افقي مي باشد و به صورت اريب ممنوع است . حركت روي ضلع مربعها ممنوع است و مسير حركت فقط مي تواند ضلعها را قطع كند . به هر خانه فقط يكبار مي توانيم وارد شويم . ابتداي حركت خانه شماره يك و انتها خانه شماره 16 مي باشد . آيا با اين قوانين اين كار امكان پذير است ؟

3 - همه مي دانيم كه عمليات ضرب با عمليات جمع فرق دارد و معمولا حاصل جمع و حاصل ضرب دو عدد با هم تفاوت دارد . اما گاهي اين دو حاصل ضرب و حاصل جمع يكي مي شود مانند 2+ 2 و   2 × 2 كه جواب هر دو يكي مي شود . يا 3 و 1/5 كه باز حاصل ضرب و حاصلجمع برابر 4/5 مي شود . شما مي توانيد چند عدد ديگر مانند اينها پيدا كنيد كه حاصل ضرب و حاصلجمع آنها يكي شود ؟

4 - شخصي در روز تولد پدرش كه 84 ساله بود چنين گفت اين جشن تولد خيلي خوش يمن است چرا كه در اين سال سن پدرم برابر مجموع سن من و پسر و دختر و زنم مي باشد . همچنين سن من دو برابر سن همسرم و سن پسرم دو برابر سن دخترم و سن همسرم 3 برابر سن پسرم مي باشد . با اين مشخصا ت سن هر كدام از اعضاي اين خانواده چند سال مي شود ؟

 

5 - چهار وزنه و يك ترازوي دو كفه اي در اختيار داريم كه مي خواهيم با آنها وزن اجسام مختلف را اندازه بگيريم كه البته وزن اجسام حتما عدد صحيحي بر اساس كيلوگرم مي باشد . با اين چهار وزنه حداكثر جسمي با چند كيلو گرم را مي توانيم وزن نماييم به شرطي كه تا آن وزن هر جسمي را كه عدد صحيحي بر حسب كيلوگرم داشته باشد بتوانيم وزن نماييم ؟ در ضمن اندازه هر وزنه را هم بنويسيد . آيا مي توان قانوني نوشت كه تعداد وزنه ها و مقدار وزني كه مي شود با آنها اندازه گرفت را مشخص نمود ؟

6 - فردي به رستوران مي رود و يك قهوه سفارش مي دهد . او پس از آوردن قهوه ابتدا خوب به آن توجه نمي كند ولي تا آنرا به طرف دهانش مي برد تا آنرا بنوشد متوجه مي شود يك پشه دورن قهوه مي باشد . او گارسون را صدا مي زند و از او مي خواهد تا قهوه او را كه در آن پشه است عوض كند گارسون هم قهوه را بر مي دارد و آنرا مي برد و يك قهوه ديگر براي مشتري مي آورد اما آن مرد به او مي گويد قهوه من عوض نشده بلكه فقط پشه از روي آن برداشته شده به نظر شما آن مرد چگونه متوجه مي شود قهوه عوض نشده است ؟

7 – شخصي كه تنها در خانه زندگي مي كرده تصميم مي گيرد براي اينكه بتواند همصحبتي پيدا كند ، يك طوطي كه بتواند حرف بزند خريداري نمايد براي همين به يك مغازه پرنده فروشي مي رود و از فروشنده يك طوطي كه بتواند حرف زدن را ياد بگيرد مي خواهد و فروشنده يك طوطي به او مي دهد و مي گويد اين طوطي هر حرفي را كه بشنود مي تواند تكرار كند . آن مرد هم خيلي خوشحال از خريد خود طوطي را به خانه مي برد ولي در آنجا هر چه با طوطي حرف مي زند و هر چه او را آموزش مي دهد طوطي حتي يك كلمه حرف هم نمي زند . اگر فروشنده به آن مرد دروغ نگفته باشد چگونه چنين چيزي ممكن است ؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 3 خرداد 1393برچسب:رياضي , طوطي, كيلومتر,حاصل ضرب,سن, :: 15:42 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 102
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 4567
بازدید ماه : 6337
بازدید کل : 258044
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1