خلاقیت ابن سینا
تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

دختر یکی از بزرگان از اسب به زمین افتاد و باسنش در رفت . در شهر طبیب زنی وجود نداشت که باسن دختر را جا بیندازد . از طرفی چون دختر خیلی پایبند به اصول مذهبی اش بود اجازه نمی داد مردی به باسنش دست بزند تا بتواند آنرا برایش جا بیندازد . دختر درد زیادی کشید اما کسی پیدا نشد که بتواند بدون دست زدن به باسنش او را معالجه کند.  او روز به روز لاغرتر و رنگ پریده تر می گشت و از کسی کاری بر نمی آمد . تا اینکه گذر ابن سینا به آنجا افتاد پدر دختر که آوازه او را شنیده بود به سراغش رفت تا برای درمان دخترش چاره ای بیندیشد . ابن سینا هم از پدر دختر خواست تا گاو چاقی آماده کند . آنگاه به او گفت تا مدت دو روز به گاو هیچگونه آب و غذایی نده تا من برسم . پدر دختر خیلی تعجب کرد که غذا نخوردن گاو چه دخلی به درمان پای دخترش دارد . اما چون آوازه ابن سینا را شنیده بود بدون هیچ حرفی کاری را که ابن سینا دستور داده بود انجام داد . پس از دو روز ابن سینا به خانه آن مرد آمد . شکم گاو در این دو روز بر اثر گرسنگی فرو رفته و لاغر شده بود .ابن سینا از پدر دختر خواست تا دخترش را سوار گاو نماید و پاهایش را از زیر شکم گاو محکم ببندد . بعد جلو گاو علف و آب قرار دادند . گاو هم به اشتهای کامل شروع به خوردن آب و علف نمود و شکم فرو رفته اش باز فربه می شد و در ضمن پاهای دخترک نیز بر اثر فربه شدن شکم گاو کشیده می شد و دختر از درد فریاد می زد همه متعجب ایستاده بودند که دیدند بر اثر فربه شدن شکم گاو و کشیده شدن پاهای دختر ناگهان باسن او صدایی کرد و جا افتاد . آنگاه ابن سینا از پدر دختر خواست تا او را از گاو پیاده نماید و داروهای مورد نیاز را برایش تجویز کرد تا دردش کمتر شده و بهبودی او سریعتر گردد . پس از مدتی دخترک خوب خوب شد .


نظرات شما عزیزان:

karbar
ساعت22:28---29 شهريور 1392
تمام ميوه ها كيلويي 2500 و 3000 تومان به بالا است آنوقت انار را كيلويي 600 تومان آنهم با اينهمه هزينه هاي زياد از ما ميخرند هيچ مديريتي براي پشتباني از توليد كننده وجود ندارد...

حامد
ساعت12:50---28 دی 1391
سلام

آنيتا
ساعت10:38---20 خرداد 1391
واقعا كه احسان چه فكراي بكري داري به نظرم اگه جاي ابن سينا بودي كلي چيزا كشف مي كردي و جامعه اونروز رو با انواع امكانات امروز ما آشنا مي كردي . به مامانت بگو سر دوشت نمك بزنه چشم نخوري چندتا اسكورتم بگير تا آمريكاييا ندزدنت .

احسان
ساعت8:25---16 خرداد 1391
ابن سینا هم عجب فکری داشته . اگه من بودم به پدر دختر یاد می دادم تا باسنش راجا بیندازد دیگر گاو بیچاره را هم زجر نمی دادند .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:طبیب,گاو,فربه,باسن,دختر,پاهای دختر, :: 1:9 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 363
بازدید دیروز : 146
بازدید هفته : 1104
بازدید ماه : 5776
بازدید کل : 252015
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1